Lukk x
0

Kundeservice

Kjøpshjelp

Vi ønsker at handleopplevelsen i vår nettbutikk skal være enkelt og trygg for deg som kunde. Målet for vår nettbutikk er at du finner det du søker og at du får det du har betalt for.

Har du spørsmål eller ønsker informasjon, kan du kontakte oss på telefon 22 32 45 36 (mandag - fredag 10.00-15.00) eller sende oss en e-post: nettbutikk@lampehuset.no

 

FRAKT OG RETUR

Vi samarbeider med Posten og Bring og tilbyr følgende leveringsalternativer:

SERVICEPAKKE - KR 139,-

Varene sendes til ditt postkontor eller nærmeste post i butikk. Du blir varslet med hentekode på SMS så fort pakken har ankommet ditt postkontor. Fraktkostnad tilkommer i kassen. Dersom du har skrevet feil mobilnummer/personalia og ikke mottar hentekode fra Posten, vil du bli belastet for porto ved ny sending.

SERVICEPAKKE PÅ DØREN - KR 195,-

Varene leveres hjem til deg mellom kl 17 – 21. Varene leveres ved første inngangsdør. Det betyr at om du bor i blokk er det første inngangsdør. Du blir kontaktet av posten innen levering. Fraktkostnad tilkommer i kassen. Dersom Posten ikke får tak i deg vil pakken bli levert til nærmeste postkontor.

Fri bytte og retur av dine varer, ferdig frankert returlapp følger din ordre!

 

RASK LEVERING

Varene sendes normalt første virkedag etter bestillingstidspunktet dersom de er på lager. Bestillingsvarer har leveringstid på mellom 2 - 3 uker (kan avvike). Kontakt oss gjerne for mer nøyaktig leveringstid. Transporttiden med Posten avhenger noe av geografisk beliggenhet, men tar vanligvis mellom 3 til 5 virkedager. Hvis varen(e) mot formodning ikke er på lager, vil du snarest motta en mail med leveringsinformasjon. Ved adresseendring må nettbutikken kontaktes snarest!

PAKKEOPPLYSNINGER

For å se status på din bestilling, vennligst logg deg inn på vanlig måte med e-post adresse og passord på "Min side". Her finner du opplysninger om pakkenummer, dato når pakken er sendt og fraktinformasjon. Du kan også laste ned Bring sin egen app for å følge med på sporingen på pakken.

UAVHENTEDE PAKKER

Husk at du må hente pakken din innen 14 dager! Etter det sendes varene i retur til oss. Om du angrer på kjøpet så henter du bare ut din bestilling og returnerer den til oss med vedlagt returseddel. Vi bytter varer eller krediterer deg forløpende.

Vi tar forbehold om at enkelte varer kan bli utsolgt og at trykkfeil/tekniske feil kan forekomme! Dersom dette skjer vil du snarest motta en mail fra oss. Vi minner om å sjekke søppelposten.

Ved uavhentede pakker som kommer i retur til oss, forbeholder vi oss retten til å kreve et gebyr på kr 200,- pluss frakt tur/retur. Dette er for å dekke våre frakt– og ekspedisjonskostnader.

 

30 DAGERS ÅPENT KJØP 
– innebærer bytte til annet produkt eller pengene tilbake

Vi i Lampehuset mener at trygghet for å velge riktig lys og lamper er viktig – derfor tilbyr vi deg 30 dagers åpent kjøp.

Lampehuset har det største utvalget av lys og lamper, vi har derfor gjort det ekstra vanskelig for deg å velge. Vi vet det er vanskelig å se for seg hvordan lampen passer inn hjemme hos deg, før du faktisk har prøvd. Det er viktig for oss at du blir fornøyd og derfor tilbyr vi deg å prøve lampen hjemme, med en mulighet for at du kan ombestemme deg – enten kan du bytte til en annen vare eller så kan du få pengene tilbake.

Forutsetning for å kunne bytte vare eller få pengene tilbake:

-Varen må være i samme stand som når det ble kjøp og emballasje må være intakt - varen må være i salgbar stand

- Ledninger, kabler og vaiere kan ikke være kuttet eller endret

- Det kan ikke ha blitt gjort synlige endringer på produktet, for eksempel laget hull til ledning/strømtilførsel eller egentilpassede skruehull for feste

- For å få pengene tilbake eller bytte vare må det fremvises kvittering for kjøpet eller at kjøpet er registrert med navn/telefonnummer i vårt register

- Tilbudet om bytte og returrett kan bortfalle ved gjentagende misbruk av fordelen

Garantien gjelder ikke:

- Sesongvarer – for eksempel julevarer eller solarprodukter, samt andre sesongavhengige varer som selges i en tidsbestemt periode

- Utgående varer som selges til 70% rabatt eller mer – varer som skal ut av varesortimentet vårt
 

Prisgaranti
- Innebærer at vi matcher laveste pris i markedet

Vi i Lampehuset vet at trygghet for lave priser er viktig – derfor tilbyr vi deg Prisgaranti.

Du skal være trygg på at du får god verdi for pengene og at prisene våre er lave. Vi etterstreber å alltid ha den laveste prisen i markedet og følger nøye med på prisutvikling hos konkurrenter. Dersom det forekommer at vi ikke har fulgt godt nok med og ikke har laveste pris, så vær snill å gi oss beskjed – da matcher vi prisen! Med denne garantien kan du være trygg på at du hos Lampehuset alltid får den laveste prisen. 

Garantien gjelder når:

- Det kan vises til at et identisk produkt er tilgjengelig til en lavere pris hos en annen aktør – da matcher vi prisen. Varen det sammenlignes med må være identisk og dette kan for eksempel ses på vare- eller EAN-nummert.

- Varen er tilgjengelig hos en aktør med virksomhet i Norge (selskap som er offisielt registrert og har virksomhet i Norge)

Garantien gjelder ikke når:

- Aktøren det sammenlignes med ikke har varen på lager, eller ikke kan lavere på under 9 dager

- Dersom det er en utenlandsk aktør

- Sesongvarer på tilbud - for eksempel julevarer og solarprodukter, samt andre sesongavhengige varer som selges i en tidsbestemt periode

 

REKLAMASJON/FEILEKSPEDERING

Om produktet er skadet ved levering skal dette meldes omgående til nettbutikk@lampehuset.no. For at vi skal kunne reklamere skaden ovenfor vår transportør/leverandør må vi melde ifra om skaden innen 7 dager etter ordren er mottatt. Vi er derfor takknemlige om du gir beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.

Ta vare på emballasjen for at reklamasjon skal kunne håndteres korrekt. Dette gjelder både synlige og skjule transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottakelse.

Om en vare mot formodning skulle være feilekspedert, skadet eller feil tar vi på oss kostnadsfritt å avhjelpe feilen. Send oss bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og registrert navn. Ta vare på varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur.

 

AVBESTILLE ORDRE

Dersom du ønsker å avbestille en ordre som enda ikke er sendt fra oss, kan du ringe oss på 22 32 45 36 eller sende en e-post hvor du spesifiserer om det gjelder din ordre i sin helhet eller hvilke varer du ønsker slettes fra bestillingen. Det påløper selvsagt ingen kostnader dersom avbestilling skjer før ordren er sendt fra oss. Dersom ordren allerede er sendt vil du bli belastet for frakten.

 

TRYGG BETALING

Lampehuset er opptatt av sikkerhet og trygghet. Vi har derfor valgt PayEx som leverandør av kort og kredittkort-betaling, faktura og gavekort. Payex er en av Norges største og mest seriøse formidlere av betaling.
Ved fakturabetaling har fakturaen en betalingsfrist på 14 dager, og det er kundens eget ansvar at denne er betalt innen betalingsfristen. Ved returer anbefaler vi at hele fakturaen betales for å unngå eventuelle purringer eller inkasso fra PayEx. Beløp vil deretter bli kreditert fortløpende når retur er mottatt.
Ved eventuelle spørsmål angående din faktura/betaling må PayEx kontaktes.

 

PERSONOPPLYSNINGER

Vi håndterer personopplysninger og betalingsinformasjon med den største sikkerhet. Når du handler i vår nettbutikk og lagrer dine personopplysninger i en egen profil, kan du når som helst be om å få dette fjernet fra vårt kunderegister.

Vi lagrer aldri betalingsinformasjon og opplysningene blir aldri videresendt eller solgt til tredjepart. Du kan lese mer om dette her.

 

SALGSBETINGELSER

Våre salgsbetingelser gjelder for salg av alle varer og tjenester (produkter) i nettbutikken til forbrukeren, og utgjør sammen med din bestilling det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
Kjøpet bekreftes med en ordrebekreftelse. Det er derfor viktig å skrive korrekt e-post ved bestilling. Kontakt oss dersom du ikke har mottatt ordrebekreftelsen på mail. Sjekk søppelposten også.

Salgsbetingelsene og annen informasjon i nettbutikken er kun tilgjengelig på norsk.
For å kunne handle i nettbutikken må du ha fylt 18 år. 
Vi leverer kun til fastlands Norge.

Våre Salgsbetingelser finner du i sin helhet her

Har du ytterligere spørsmål rundt dine rettigheter og lovverk rundt kjøp anbefaler vi deg å ta en titt på følgende lenker:

Forbrukerkjøpsloven

Angrerettloven

Markedsføringsloven

Personopplysningsloven

E-handelsloven

Kredittkjøpsloven