Lukk x
0

Kundeservice

Ofte stilte spørsmål

HVA ER LEVERINGSTIDEN PÅ MIN BESTILLING?

Leveringstiden ved postsending avhenger noe av geografisk beliggenhet. Vi benytter oss av Posten/Bring, og vanlig leveringstid er mellom 2-5 dager. Dersom varen ikke skulle være på lager/bestillingsvare er det leveringstid opptil 2 uker. Det kan forekomme avvik.

 

JEG HAR VALGT Å HENTE BESTILLINGEN I BUTIKK. NÅR KAN DEN HENTES?

Det blir sendt ut en SMS og E-post så fort butikken har holdt av dine varer og de er klare til henting. Dersom du ikke har hørt noe fra butikken, anbefaler vi deg å først sjekke at du har registret riktig telefonnummer og e-post, og deretter kontakte gjeldende butikk for ordrestatus. Du finner oversikten over våre butikker her.

 

HVOR ER PAKKEN MIN?

Ved å logge inn på «min side» får du oversikt over dine bestillinger. Her finner du opplysninger om dine ordrer. Du kan også laste ned appen til Bring for å følge med på sporingen av pakken. Har du flere spørsmål, så kontakt oss gjerne på nettbutikk@lampehuset.no 

 

HVA ER FRAKTKOSTNADEN FOR MIN BESTILLING?

Ved vanlig postsending til ditt nærmeste postkontor koster porto 139 kr. Ved levering på dør koster porto 195 kr. Dette gjelder uansett antall varer i din ordre.

 

HVILKE BETALNINGSALTERNATIVER HAR JEG?

I vår nettbutikk kan du betale med betalingskort VISA og MASTERCARD, E-post faktura og gavekort.

 

HVORDAN KAN JEG RETURNERE VARER?

Du kan enten sende din retur gratis tilbake til oss med returetiketten som medfølger ordren, eller du kan levere varen(e) til nærmeste Lampehuset butikk. Merk: butikkene utbetaler ikke penger, dette gjøres via PayEx. Fyll ut angrerettskjemaet og lever dette med varene som skal returneres.

 

NÅR FÅR JEG TILBAKEBETALINGEN FOR MIN RETUR?

Vi sender deg en mail så fort vi har mottatt returen og kreditert beløpet. Beløp vil være tilbake på konto i løpet av 3 virkedager. Dersom returen blir levert til butikk, vil vi kreditere i løpet av en virkedag.

 

JEG HAR RETURNERT VARER SOM FORTSATT STÅR PÅ FAKTURAEN MIN. HVA SKAL JEG GJØRE?

Så fort vi har mottatt din retur, sender vi deg en mail og informerer om hvilket beløp du kan trekke fra mottatt faktura. Merk: det blir ikke sendt ut ny faktura fra PayEx.

Fakturaen har en betalingsfrist på 14 dager, og det er kundens ansvar at denne er betalt innen betalingsfristen. Vi anbefaler derfor alle våre kunder å betale hele beløpet på regningen for å unngå purring. 

 

HVORDAN AVBESTILLER JEG ELLER ENDRER EN BESTILLING?

Kontakt oss snarest på nettbutikk@lampehuset.no eller ring oss på 22 32 45 36 dersom du ønsker å avbestille eller endre din bestilling. Din ordre sendes vanligvis allerede neste virkedag. Hvis din bestilling allerede er sendt, kan vi dessverre ikke kansellere eller endre bestillingen før ordren er mottatt i retur.

 

NÅR BLIR BELØPET TRUKKET FRA KORTET MITT?

Betalingen trekkes når din ordre er komplett og klar til sending. Har du bestilt bestillingsvarer med leveringstid opptil 5 uker, vil betalingen kun reserveres frem til vi har mottatt varene.

 

HAR MIN ORDRE GÅTT IGJENNOM? MANGLER ORDREBEKREFTELSE.

Sjekk alltid at riktig e-postadresse har blitt registret ved bestilling. Dersom du har skrevet riktig e-post og fortsatt ikke mottatt ordrebekreftelse, anbefaler vi at du kontakter oss på nettbutikk@lampehuset.no, slik at vi kan sjekke dette for deg.

 

HVORDAN GJØR JEG ET BYTTE?

Fyll ut angrerettskjema og kryss av på at du ønsker å bytte varer. Noter hva du ønsker å bytte til, og send varen du ønsker å bytte i retur til oss med angrerettskjemaet. Vi bytter varer gratis for deg. Ny vare blir sendt så fort vi har mottatt retur og angreskjema.

 

HVORDAN BENYTTER JEG MEG AV ANGRERETTEN?

Et angrerettskjema sendes med din pakke og alt du trenger å gjøre er å følge instruksjonene nedenfor for å benytte deg av din angrerett. Vi anbefaler deg å følge instruksjonene nedenfor for raskest mulig returhåndtering.

·       Fyll i korrekt personalia og returårsak på angreskjemaet som fulgte med din pakke.

·       Legg angreskjemaet og varen du vil returnere i emballasje som holder for postgangen.

·       Lukk pakken og klistre på returetiketten på pakken din.

Så fort vi har mottatt og behandlet din retur sender vi deg en returbekreftelse via e-post.

Har du ikke ditt angreskjema? Ta kontakt med oss på nettbutikk@lampehuset.no, så sender vi deg en ny på mail!

 

HVORDAN REKLAMERER JEG PÅ EN SKADET VARE/FEILVARE?

Har du mottatt feil vare eller en vare som er skadet, ønsker vi at bilder sendes til nettbutikk@lampehuset.no. Varene kan også sendes tilbake til oss med returetiketten som medfølger i pakken. 
Når dette mottas hos oss, vil eventuelle varer bli sjekket. Vi sender deg enten nytt produkt, eller krediterer tilbake beløp for vare samt fraktkostnader.

 

JEG HAR IKKE MOTTATT FAKTURA PÅ E-POST, NÅR VIL DEN KOMME?

Faktura blir sendt ut på E-post så fort ordren er sendt med Posten eller ordren er utlevert i butikk. Husk å sjekke søppelposten din også.

 

JEG HAR FÅTT INKASSO. HVA GJØR JEG?

Det vil bli sendt ut purringer og inkasso dersom fakturaen ikke blir betalt i tide. Har du spørsmål angående dette, må PayEx kontaktes.

 

SENDER DERE TIL UTLANDET?

Vi sender kun innenfor Norge.

 

JEG HAR EN TILGODELAPP FRA LAMPEHUSET. KAN DENNE BRUKES I NETTBUTIKKEN?

Det er ikke mulig å betale med tilgodelapper i nettbutikken. Dette er kun mulig betalingsmåte i butikk.

 

JEG HAR KJØPT VARER MED LEVERING PÅ DØR. HVOR KAN JEG RETURNERE VARENE?

Pakken må returneres til nærmeste postkontor.

 

JEG HUSKER IKKE PASSORDET MITT. KAN DERE HJELPE MEG?

Gå inn på https://www.lampehuset.no/user, og trykk på «glemt passord». Nytt passord vil da bli sendt til registret e-postadresse. Husk å sjekke søppelposten!

 

Fant du ikke svaret på spørsmålet ditt?
Kontakt oss på telefon 22 32 45 36 eller e-post: nettbutikk@lampehuset, så skal vi hjelpe deg!